<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Starostům vadí noví členové rady parku (Plzeňský deník)</title>
		<description>Diskutujte Starostům vadí noví členové rady parku (Plzeňský deník)</description>
		<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik</link>
		<lastBuildDate>Tue, 21 Apr 2026 13:28:13 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_content/23805" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Lynx napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-91</link>
			<description><![CDATA[Nevím sice duháčku, proč mě nepřímo urážíš, ale zcela jistě máš jen ty nejšlechetnější důvody. Nevím ani, kolik toho máš na Šumavě nachozeno a napozorováno. Na rozdíl od těch dvou kašparů a mnoha desítek dalších mám Šumavu prochozenou. Díky tomu si nedělám iluze ani o správě NPŠ ani o představitelích samosprávy. Každý si totiž jen hřeje svoji polívčičku. Zeptej se někdy lidí, kteří pracovali a někteří ještě pracují na Šumavě v lesích, kolik dřeva se ztratilo po kalamitách. Neuvěřitelné množství. Kolik peněz se vyhazuje na mnohdy nesmyslné "smysluplné projekty". Jak NPŠ lže o I. "bezzásahových zónách" atd. Devizou Šumavy je její rozlehlost a na mnoha místech nedotčenost či samota. Tohle přitahuje zku..ené developery a další vyčůránky. Zisk, nic jiného. Jediné, co na Šumavě funguje a pracuje je pořád příroda. Zaceluje pomalu rány a jizvy. Kdo tohle vidí a navštěvuje místa, která před 15 či 20 lety vyvolávaly úděs a vháněly slzy do očí slabých povah, tak si může dovolit všechny kolem tančící a výskající kašpary z řad "komunálních politiků či senátorů", kteří se jen a jen zviditelňují díky šumavské odysseji, poslat s klidem do háje.]]></description>
			<dc:creator>Lynx</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 06 Feb 2015 13:22:21 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-91</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-90</link>
			<description><![CDATA[Nějak jste zapoměl okomentovat senátora Jirsu :lol: Říct to co Lynx otevřeně o něm, Zahradníkovi nebo Schubertovi není o nic dementnější, než totéž říct o Bláhovi či Vlašínovi, a řadě dalších. Lidí, co se na tom zviditelňují, jsou totiž zástupy na tzv. "obou stranách". Jirsovy "udržovací" články v novinách, stále opakující totéž, obecné mantry o škůdcích Šumavy a o tom, jak on léta bojuje za své občany, které vycházejí i když se zrovna nic neděje, všichni známe. Tento pán nikdy nic pozitivního pro Šumavu neudělal, pouze ze všech sil udržuje želízko konfliktu žhavé svými nenávistnými projevy v senátu a novinách, a rozdává předvolební magnetky a balónky. Pokud se mýlím, uveďte, co konkrétně pozitivního a přínosného pro obce a občany to tedy bylo. Vynechte neustálé našeptávání, že je někdo šikanuje, ale on je z toho jednou hrdinně dostane, ještě pár volebních období a bude to. Tenhle přínos optimistickému přístupu se nepočítá. :) Pan Schubert je sice starosta ze Šumavy, jeho přístup je ale už taky extremistický a poslední dobou to dost přepaluje. Viz. jeho žaloba a komentáře o plánu péče, který jako ze zákona nezávazný koncepční dokument o plánovaných pracech v parku podle něj nezákonně omezuje všechny a všechno. A vůbec jeho už poněkud infantilně opoziční postoj vždy, všude a za každou cenu.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 06 Feb 2015 12:06:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-90</guid>
		</item>
		<item>
			<title>duha napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-89</link>
			<description><![CDATA[No to je názor hodný dementa. Schubert na té Šumavě žije, starostuje v obci, která funguje. Takový Bláha se zviditelňuje podstatně více a za větší peníze a bydlí stovky kilometrů od Šumavy. Vlašín bydlí v Brně a také se zviditelňuje na úkor Šumavy. A takových "zviditelňovačů" nemajících ze Šumavou nic společného bych našel "neurekom". Prostě názor klasického ekologisty a ne ekologa.]]></description>
			<dc:creator>duha</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 06 Feb 2015 10:18:17 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-89</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lynx napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-88</link>
			<description><![CDATA[Schubert si ze Šumavy udělal prostředek ke svému politickému zviditelňování stejně jako neohrožený bojovník Jirsa. Prostě se jen občas připomenou, aby plebs v podšumaví oprášil v paměti jejich jména a byl připravený na volby...]]></description>
			<dc:creator>Lynx</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 06 Feb 2015 09:44:22 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-88</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-86</link>
			<description><![CDATA[To už je na jejich zvážení, koho za sebe vyberou a delegují. Jestli mají zájem tam mít nařvaného egocentrika, který není schopen pro své extrémní postoje nic dohodnout, nebo člověka se střízlivým pohledem na věc a vědomím, že se nachází v prostředí s lidskými zájmy. Které do značné míry zas tak škodlivé být vždycky nemusí. Já myslím že tak inteligentním lidem by to mělo časem dojít, a sociálně nepoužitelné jedince, kteří si tam chodí hrát na válku za kategorie iucn apod., začnou přes jejich vysoké ambice a bojeschopnost od rozhodování odstavovat. Ono je tam rozumných lidí celá řada, jen z těch nálepek v novinách a po záměrně vyhrocených konfliktech to tak nevypadá. Je to taky tím zjednodušováním v médiích, černobílým pohledem a sortováním lidí na "zasahovače na Šumavě" a "nezasahovače na Šumavě" a podobnými naprostými nesmysly nejakého ve věci neorientovaného redaktůrka, který to musí mít pěkně ostře rozdělené, aby se v tom vyznal a mohl lidem vyprávět pohádku. Nic to nemění na tom, že přírodovědecká část akademické obce tam z logiky věci musí mít své místo! Nikoliv jediné, rozhodující slovo nebo právo veta, ale přinejmenším slovo poradní, a možnost se k věci vyjádřit. Protože ani 100 členné zastoupení zástupců politických vůdců obcí a regionů nebo agitační zásluhy ze senátorského pultíku nenahradí desítky let získávaný odborný vhled do problematiky. Stejně jako u toho Podrázského s Vackem...]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 04 Feb 2015 14:16:31 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-86</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-84</link>
			<description><![CDATA[Píšete sice dobře, že ...."Rada parku je totiž založená právě proto, aby se tam vyřešily a vykřičely ty rozpory a rozdílné názory, a hledala kompromisní řešení"...., jenomže ve skutečnosti jste dost mimo realitu. Někteří členové "stínové rady" žádná kompromisní řešení ve skutečnosti nepřipouštějí a pohybují se svými názory na úrovni extrémních hnutí.]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 04 Feb 2015 12:20:09 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-84</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-80</link>
			<description><![CDATA[No to s Vámi souhlasím a taky tak tyto dva pojmy rozlišuji. Proto nemají v radě parku co dělat aktivistické organizace, různé okrašlovací spolky atd. Ale volat po ekologii s velkým E, jako oboru, a zároveň zuřivě odhánět lidi, kteří celý život jako profesoři přírodovědy a ekologie - jako oboru - pracují a zabývají se studiem ekosystémů, to nedává logiku. Je to jen účelový křik, právě za účelem toho, abychom byli v radě jen "my co spolu chodíme" a zastáváme stejné postoje. Oni tam tito přírodovědci z principu věci, že se jedná o rozhodování o přírodních ekosystémech, prostě zastoupeni být mají. Vyhodit ale kvůli tomu, a ze stejných pohnutek jiné lidi, kteří tam poprávu patří, je krok úplně špatným směrem. Rada parku je totiž založená právě proto, aby se tam vyřešily a vykřičely ty rozpory a rozdílné názory, a hledala kompromisní řešení. Ne proto, aby se sešla parta lidí, stojící na jedné straně barikády, a bezproblémově se na všem shodla, a rozpory se hodily ze stolu jinam. Stávající stav, kdy se konflikt řeší - namísto v té radě a na příslušných místech - pokřikováním zjednodušených hesel a právě těch -ismů v médiích, k ničemu dobrému nevede. Jenom dává znova a znova příležitost a potravu oportun-istům :), jako jsou ta uřvaná aktivist-ická extrémní hnutí, a politickým kariér-istům, kteří ve skutečnosti o nějaká rozumná řešení nestojí, protože by přišli o téma.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 03 Feb 2015 11:51:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-80</guid>
		</item>
		<item>
			<title>duha napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-79</link>
			<description><![CDATA[No ještě přijít o optimismus, tak už snad nemá cenu žít. Jediný -ismus, který mám moc rád. Narozdíl od ekologismu. Neplést s ekologií. Ekologismus a ekologie jsou zcela rozdílné světy. Proto ta ekologie nemá tu násilnickou koncovku. A proto je utiskovaná, právě ekologismem.]]></description>
			<dc:creator>duha</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 03 Feb 2015 08:38:06 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-79</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-78</link>
			<description><![CDATA[No rozhodně máte pravdu, na třídní a ideologické hledisko se nesmí v žádném případě zapomínat, a musíme zůstat bdělí!!! Zapoměl jste ale na řadu dalších zvrácenismů - co kapitalismus, feudalismus, rasismus, anarchismus, satanismus, sadismus-masochismus , dadaismus a optimismus?]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 03 Feb 2015 08:17:47 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-78</guid>
		</item>
		<item>
			<title>duha napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-77</link>
			<description><![CDATA[On Hubený měl na škole ještě marxismus-leninismus . Tak je dostatečně vyškolený, jak zakroutit krkem jemu nepohodlným. On komunismus, socialismis, nacismus, ekologismus jsou stejně zvrácené ideologie a jak vidno i používají stejné metody likvidace třídního nepřítele.]]></description>
			<dc:creator>duha</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 03 Feb 2015 07:35:30 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-77</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Tomassk napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-76</link>
			<description><![CDATA[Hubený? Takhle jsem si představoval převraty v banánových repub likách.]]></description>
			<dc:creator>Tomassk</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 02 Feb 2015 20:10:09 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-76</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-75</link>
			<description><![CDATA[Tohle není od Pavla Hubeného tak úplně fér. Snaha posílit v radě akademickou sekci je pochopitelná a podle mého názoru i legitimní. Nejedná se o nějaký regionální rozvojový spolek, je to rada národního parku. Účast samosprávy je žádaná, ale jaksi by to na ní nemělo být prakticky omezováno. ALE - vyhodit z osobních důvodů Stráského - ne jako bývalého ředitele, ale jako současného předsedu KČT, to poněkud smrdí. Stejně jako odlifrování Podrázského, Vacka,...kteří patří mezi naše nejlepší znalce ekologie lesa - proč? Chybí mi pořádné, věrohodné oficiální odůvodnění tohoto kroku, kromě nějakých osobních pohnutek! To nelze prostě ke stávající radě přidat další členy, zástupce jiné části akademické obce, která k tomu má taky co říct? Paní starostka Hrazánková to vyjádřila velmi pěkně: "Osobně to beru tak, že pokud chci pro Šumavu něco udělat, činím tak bez ohledu na to, kdo je ředitelem správy, ale nemohu si vybírat, s kým pracovat chci a s kým ne" Tesat do mramoru!!! Škoda že se toho ale sama moc nedrží, když jinde uvedla: „Vůbec se mi návrat vědců do rady parku nelíbí. Připadá mi to jako nelogický krok, protože pokud bude brzy vypsané opravdu výběrové řízení a vybrán nový ředitel, tak nový ředitel by si měl udělat radu svoji. Jednání rady teď bude velice rozpačité," Ano, rozpačité to určitě bude, o něco rozpačitější než jednání s výběrem lidí "se kterými jednat chci". Čím jiným byly změny v radě před pár lety, než právě tímhle? Otázku dočasnosti něčího ředitelování bych snad radši v tomto státě už ani nevytahoval, on mj. pan Stráský, který rozprášil a upravil k obrazu svému tu předchozí radu, byl taky dočasný "krizový manažer" na rok, žé. :lol: Bohužel Hubený to částí svých kroků opět žene k druhému extrému. :sad:]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 02 Feb 2015 13:44:02 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/starostum-vadi-novi-clenove-rady-parku-plzensky-denik#comment-75</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
