<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Krkonoše a extrémní sucho v Česku (ČT 24)</title>
		<description>Diskutujte Krkonoše a extrémní sucho v Česku (ČT 24)</description>
		<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24</link>
		<lastBuildDate>Tue, 21 Apr 2026 08:25:33 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_content/38863" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3646</link>
			<description><![CDATA[Ano, myslím, a řada dřevin, pokud se nepustí z uzdy škůdci má jisté aklimatizační schopnosti. Na tom si stojím. Že nám dnes vozí kůrovce do všech částí republiky, nechci zlehčovat a má to značný vliv. No ostatně aklimatizují se i kůrovci, proč by jinak prozíraví číňané nechtěli pouze ošetřené dřevo...co kdyby jim začal baštit rýži!!!]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Aug 2019 18:43:37 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3646</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3645</link>
			<description><![CDATA[Ano, bude, z fíkovníku nenařežete vazbu na dům, nevyrobíte stoly a další. Díky dnešní dopravě a přepravě všeho druhu, nemáte nikde už jistotu, že si i k nám do ČR nezavlečeme, nějakého broučka o kterém nemáme ani tušení, či houbičku a další. Kdyby nebyla tato "rychlá" doba, tak bych i mohl věřit, že tu něco z vámi řečených dřevin a keřů vydrží déle, ale nemohu. U kůrovce, věřím, že se budoucí generace poučí a že zjistí, že prevenci kterou nám lesníkům tloukli do hlavy, nelze podceňovat, a že se poučí v tom, že pouze likvidace následků, jak to probíhá dnes, není to pravé.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Aug 2019 18:35:05 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3645</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3642</link>
			<description><![CDATA[Rád srovnáváte se zemědělstvím, tak jeden příklad. Můžu Vás ujistit, že i v ČR můžete sklízet do nějakých 400 m.n.m. fíky. Ve stejných klimatických podmínkách můžete samozřejmě sklízet i jablka, třešně, hrušky apod. Nákladově Vás ovšem fíky vyjdou tak 10x dráž než ty ostatní plodiny. Ono zimní zateplení a ve studené zimě i přitápění není zadarmo, to mi věřte! A přesně takto je pro vás "rentabilní" smrk. Stejně jako fíkovník, na většině lesních ploch v ČR naprosto nevhodná dřevina. Ale vy tam ten smrk prostě chcete, chcete a chcete! Dup nožičkou! Má to stát mraky peněz? Nevadí! Bude to záviset na miliardových dotacích? Nevadí! Budete muset za 20 let po prvním ataku kůrovce přezalesňovat? Nevadí! Prostě ten smrk tam bude a tečka!]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Aug 2019 16:06:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3642</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3641</link>
			<description><![CDATA[Myslíte? On Vám někde nějaký smrk při 500 mm ročních srážek a průměrné roční teplotě 10 st.C bude prosperovat? Ahááá, já jsem zapomněl - vždyť on smrk by vlastně prosperoval úplně všude, chyba je jen v tom, že se o něho neumíme / nechceme starat!]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Aug 2019 15:59:23 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3641</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3525</link>
			<description><![CDATA[Já si zase myslím, že udělat pořádný výklad by znamenalo, že řada úředníků přijde o práci, neb by se ukázalo, že některé jejich činnosti jsou jen zvykové právo z let minulých (přeci se to tak dělalo vždycky), bez opory v platných předpisech. Jsem pro.]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 18 Jul 2019 08:28:41 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3525</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3524</link>
			<description><![CDATA[OPRL není součástí LHP ani LHO. A k čemu je? Přesně k tomu, k čemu je určen zákonem - pouze metodický nástroj státní lesnické politiky, nic víc. Kdo jej chce využít, využije a zjednodušuje si práci, kdo ne, nemůže za to být kárán, popotahován či dokonce sankcionován. Původně měl sloužit jako "náprava nedokonalosti" zákona, do kterého nebylo možné nacpat všechna omezení - OPRL měl být závazným podkladem pro tvorbu LHP a LHO, ale Klaus to v roce 1994 Luxovi zatrh, dnes je to tzv. chlebová záležitost (aby měli desítky lidí práci). Co máte proti inventarizaci - první ukázala a druhá potvrdila, jak výrazně se liší údaje LHP a LHO od skutečného stavu lesa. Je to velice sofistikovaný podklad pro strategické rozhodování státu. Ten to bohužel nedělá (jako spoustu dalších věcí), protože jeho úředníci tomu nerozumí, takže je z toho zase spíš jen chlebová záležitost. Chápu, že mít LHP a LHO v dnešní podobě a dávat data státu a vedle toho dělat inventarizaci je příliš, ale to neukazuje na zbytečnost inventarizace, ale na nadbytečnost LHP a LHO v dnešní podobě. V LHPO se velice nedokonalým a hlavně nejednotným způsobem zjišťuje spoustu údajů, které vlastník lesa nepotřebuje (nebo se bez nich obejde) a které slouží především státu pro tvorbu sumárních přehledů, které lze zjistit daleko přesněji a hlavně za méně peněz celoplošnou inventurou. Je to o statistice, již základem jsou zákony matematiky, které nelze ohnout rozhodnutím parlamentu, natož úředníka. Lesům a lesákům by daleko víc prospělo, kdyby se rozpomněli na to, co se učili na střední či vysoké škole, otevřeli oči, vnímali les a hlavně po tom lese chodili a nevozili si zadele v ofroudech, než svítící obrazovky počítačů, tabletů a mobilů a signály GPS.]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 18 Jul 2019 08:01:27 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3524</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3521</link>
			<description><![CDATA[Šrumec může být z čehokoli, jen udělat ten výklad,... Jinými slovy, i vám pane Rensa děkuji za zajímavé názory a je to pro mne poučné s vámi diskutovat i do toho morku kosti :-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 22:15:11 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3521</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3520</link>
			<description><![CDATA[Tak k čemu potom OPRL je? To bude jako invertarizace v dnešní lesnicky pokročilé době? Proč je OPRL součástí plánu či osnovy? Nechce se mi tu některá témata rozebírat a dávat úředníkům návody a to jak přímo, či nepřímo. Jistě víte o čem je řeč... Jde mi tu o témata a o podporu lesáků a ne o hledání biče, jen upozorňuji na některé legislativní zmetky...]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 22:09:12 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3520</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3519</link>
			<description><![CDATA[Předpokládám, že znáte procesy schvalování jak LHO, tak LHP?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 22:08:07 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3519</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3518</link>
			<description><![CDATA[Je velký rozdíl mezi rozhodnutím, závazným stanoviskem a procesem LHO. Znáte jej? O vámi zmiňovaném doporučení nic nevím?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 22:06:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3518</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3517</link>
			<description><![CDATA[Kontrolují závazné stanovisko vydané k LHO, LHP které jsou zpracovány na základě stejného stanoviska, které formou závazných stanovisek používají orgány ochrany přírody ke schválení LHP a k procesu LHO. Platí zejména pro lokání, regionální biocentra a pod. Kdo z nás toto zná a hlídá?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 22:05:04 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3517</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3516</link>
			<description><![CDATA[Přiznávám, že nechápu, jak by mžp či inspekce mohli kontrolovat, jak já jako vlastník lesa dodržuju či nedoržuju OPRL, když pro mne závazný není?]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 15:11:29 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3516</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3515</link>
			<description><![CDATA[Ale co uvádíte, to není předpis, to je rozhodnutí (orgánu OPAK), na základě právního předpisu (zákona o ochraně přírody a krajiny) pro schválení OPRL. A OPRL není závazný podklad pro vyhotovení LHP či LHO, ale má se v tomto případě pouze (praxí) za to, že pokud podíl GND v návrhu rámcových směrnic LHO či LHO není vyšší, než podíl GND v OPRL, není již třeba souhlas orgánu OPAK podle § 5 zákona o ochraně přírody a krajiny k udělení závazného stanoviska. Pokud by byl navržen v plánu či osnově podíl GND vyšší, je třeba souhlas, který může být udělen v rámci závazného stanoviska. Ale pořád se nejedná o právní předpis na úseku lesního hospodářství, ale na úseku ochrany přírody a krajiny (ten § 5 ZOPK se týká veškeré krajiny, nejen lesů). A ta výjimka, to je pouze pro zvlášť chráněná území (např. CHKO), kde platí zákaz záměrného šíření GND. Ale mne by skutečně zajímalo, jak se může stát, že doporučení je vydáváno za omezení?]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 15:04:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3515</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3514</link>
			<description><![CDATA[Ještě dodám, že jde o závazné stanovisko a při schvalování jsou tím úředníci vázáni...]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 13:16:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3514</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3513</link>
			<description><![CDATA[A snad nemají dozor na výkonem, § 50 lesního zákona. Následuje § 54 odst. 1 písm. b) a možná i c) Uf už je to na mne dost a dost... ale jak chcete :-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 13:14:03 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3513</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3512</link>
			<description><![CDATA[Ano a tímto se řídí všechny orgány ochrany přírody v rámci schválení LHP či LHO, takže to tam je. Rozhodnutí nelze vydat bez stanoviska OPAK, či jinak, kdo jej rozporuje v rámci lHO. Vše je v lesním zákoně a i více, jen se to moc nepoužívá ale kdo ví.... Předpis je to OOP/1172/01 z 14.2.2001, OOP/6166/01 z 1.9.2000, OOP/3266/01 z 26.4.2001 a další... použité v rámci OPRL.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 13:11:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3512</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3511</link>
			<description><![CDATA[Od kdy je OPRL tak závazný dokumet, že by podle něho mohl někdo z resortu mžp něco kontrolovat, až by z toho mohl být nějaký šrumec?]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 11:52:55 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3511</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3510</link>
			<description><![CDATA[Ta výjimka, kterou máte patrně na mysli, není podle předpisu na úseku lesního hospodářství, ale ochrany přírody. Od kdy doporučení je omezením? Byť by jich bylo sebevíc? Nezkušený malý vlastník lesa protokolárně převzavší osnovu není omezen předpisem, ale až rozhodnutím úřadu, který vyhotovení osnovy zadal a který následně protokol o převzetí si nechal podepsat - až to je teprve ten správní akt, kterým se vlastník lesa sám a dobrovolně, byť z neznalosti, omezuje.]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 11:46:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3510</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3509</link>
			<description><![CDATA[Tak jsem si ověřil OPRL a je v tom trochu guláš, zvláště po nových změnách... Tak jsem zvědav, až po loňských a letošních výsadbách vyrazí na kontrolu Mžp, či ČIŽP, čímž myslím kontrolu nepůvodních dřevin dle OPRL. To bude šrumec.... Nebo to dokonce kontrolujete Vy?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 17 Jul 2019 07:37:18 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3509</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3492</link>
			<description><![CDATA[Ano výjimkou od Mžp, stará je snad jak "já", tuším přes 20 let, ale pořád platná. Těch omezení - "doporučení" je více.. K revírníkovi, pravomoc nemá, ale má lenost a nemožnost odchylky od nastavené lajny a to samé platí pro správce. Pak byly jakésy vnitřní předpisy, ale to jsem jen zaslechl. Víte co je výkon OLH ze zákona § 37? A co udělá v lese nezkušený malý vlastník??? Ostatně, čím je vázán, pokud ve sladké nevědomosti protokolárně převezme osnovu a jak je tato tvořena ...dle OPRL, ale ty myslím v současné době končí...a co bude dál?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 13 Jul 2019 21:59:00 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3492</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3491</link>
			<description><![CDATA[Aha. Jsme na lesnickém foru, takže ještě jednou: On je snad vlastník lesa právními předpisy na úseku lesního hospodářství omezen v dřevinné skladbě? To o tom revírníkovi jsem nepochopil - on má snad pravomoc rozhodovat, čím se smí nebo nesmí zalesňovat? Nebo mu to nějaký § přikazuje? A co je to zalesňovací projekt, v zákoně je to kde? A jeho činnost byla myšlena ve vztahu ke státním lesům, či nestátním při výkonu funkce OLH?]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 13 Jul 2019 08:32:10 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3491</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3488</link>
			<description><![CDATA[Vy neznáte od Mžp, tuším stanovisko k množství tzv. nepůvodních dřevin ke schválení LHP.? Doufám, že to mám dobře? Dále viděl jste už revírníka, který by v rámci zjednodušení dělal jiné než projekty zalesnění podobné těm do LČR.? A PAK SPRÁVCE, KTERÝ BY JE PODEPSAL]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 18:24:06 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3488</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3486</link>
			<description><![CDATA[On je snad vlastník lesa omezen v dřevinné skladbě?]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 14:55:48 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3486</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3482</link>
			<description><![CDATA[No pokud budu postupovat jak za starých a léty ověřených časů, věřím, že se dočkám i toho smrku. Jen mi do toho nesmí stát kecat a ve svém musí řádně činit s "péčí řádného hospodáře"...jak se stále žvástá.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 12:28:57 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3482</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3479</link>
			<description><![CDATA[To víš, že přežívají. Smrky možná i dvacet let, než se do nich obují braši lýkožrout lesklý a lýkožrout severský. A ty smrky? Jak si s tím asi poradí, co myslíš? Když nejbližší vlhká půda bude 2 metry hluboko? Víš, jak hluboko koření smrk?]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:34:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3479</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3477</link>
			<description><![CDATA[No dotaci v lesích jsem neměl už cca dvacet pět let a mladé smrky a borovice, pokud je nespase zvěř i to dnešní sucho v pohodě přežívají.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:25:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3477</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3474</link>
			<description><![CDATA[Můžete být v klidu, pane Renso, protože: - možnost samofinancování LH bude brzy mýtus (bez stále tučnějších dotací LH nepřežije už ani teď, že?) - reálná omezení vlastníka lesa jsou něco ÚPLNĚ JINÉHO než ta teoretická, o nichž tak rád mluvíte. Nedodržuje se ani dřevinná skladba, ani následná péče do zajištění, ani povinnost těžby napadených boreálů. Vše je jen napsáno a poté nevymáháno, nesankciováno. Reálný stav dnešního LH nejsou akademické disputace někde na katedře, v ÚHÚLu nebo na MZe.]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:20:54 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3474</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3471</link>
			<description><![CDATA[Sto procent souhlas :-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:11:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3471</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3468</link>
			<description><![CDATA[Ale většina našich lesů skutečně jsou plantáže boreálních dřevin, protože při samofinancování provozu a jejich údržby pouze z prodeje dřeva ani jinak zakládány být nemohly! A s těmi povodněmi v důsledku současného stavu lesů jste mě rozesmál. Jestliže v lesích je podle Vás zlikvidovaná půda a biodiversita, co jsou potom dnešní pole? Zkuste se s jenom částí povinností a omezení, které má dnes vlastník lesa, obrátit na zemědělce, aniž byste před sebou tlačil vozík nových dotačních titulů - poženou Vás svinským krokem, že se nezastavíte až v tom nenáviděném lese.]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:09:33 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3468</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3467</link>
			<description><![CDATA[Ano, tak to je, když stojím v dešti jak hlupák moknu a sleduji, jak to v lese chodí za deště... Voda pomalu protéká jehličím a z vedlejšího pole, je jedno čím je oseto, letí deset čísel vody, do ještě pod stromy suchého lesního porostu do dolíku ... no a po cca 20-50 metrech se to spojí a bere to vše včetně i sto let starých stromů. u pole to bere pouze větve, hrabanku a první centimetry živné půdy. Ale to není škoda na lesních porostech co??? To je dnešní realita a je pro mne praktika, s mozkem orangutana, jak říká Pelíšek, nevysvětlitelné, že posledních cca 300 let, v těch roklích, úžlabích stromy rostli a dnes to nejde a nejde, natož tam něco zalesit??? Tak čím to je.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 11:01:55 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3467</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3465</link>
			<description><![CDATA[Bergfreunde, ty kluku rádoby skopčácká, to, že ve svém zřejmě nerodném jazyce neovládáš shodu podmětu s přísudkem, budiž, ale nestydatě lhát, že v Karpatech není jediná turistická značka? Pro tvou informaci: Karpaty sahají od Ždánických vrchů, resp. Pálavy na Moravě, po pohoří Fagaraš (a snad ještě i dál) v Rumunsku, což máme bratru nějakých 2500+ km, a můžeš mi věřit, že jen kolem mých lesů v Karpatech moravských jsou těch turistických značek desítky;-) Přesličky tu byly, když tu měly vhodné ekosystémové (tedy klimatické a další) podmínky. Bylo tu kdeco, čemu se tu později přestalo dařit. Araukárie, palmy a cykasy, sekvojovce, pak tundra a step, lesy dubů a lísek, bříz a vrb, pak klimaticky dodnes vhodné listnaté a smíšené porosty, no a nakonec to převzali bergfreundové a co zbylo, zasmrčili. A teď nám hyne i ten smrk, protože stejně jako kdysi pro přesličky, i pro něho tady teď přestávají být vhodné klimatické podmínky. Smrkový les, o kterém mluvíš, existuje pouze po mírném dešti. Po prudším dešti znám spíš smrkové lesy, kterými teče voda potoky a to jehličí sebou odnáší do potoků, zatímco ve vedlejší bučině, kterou bergfreundi ještě nestačili přeměnit na smrkoplantáž, zůstává na svém místě na zemi i ten nejposlednější hnědý bukový lísteček. Ale kolik těch bučin jste nechali žít, že?]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 10:54:58 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3465</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bergfreund napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3464</link>
			<description><![CDATA[Pelíšku pelechu..s tebou je to ztracený čas....kdysi tady byli 40 m přesličky atd...a proč je přemnožená...kvuli statkářum...a tím, že každy kus se zastaví, a škodí tím, že je ve stresu..z blbejch turistů..byl jsem v Karpatech..tam není jediná tur značka..a zvěř absolutně v klidu, bez stresu,udržuje denní pastevní režim a v nárostech minimální škody...už jsi viděl smrkový les po dešti..tam ta voda prokapává pomalu jehličím,a umožnuje vsak ..ale to ty nevidíš od PC...a doufám,že doma svítíš loučí a chodíš pěšky..max povozem... Tebe vzít,slíct do trenek a hodit do pralesa...]]></description>
			<dc:creator>bergfreund</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 10:34:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3464</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3460</link>
			<description><![CDATA[Ano v omezeném smyslu za souhlasu vlastníka a za desátek. Nemám problém, aby si stát nechal vše, postačí mi po "česku cca 60%" přiměřený zisk z činností za pěstování lesa a další činnosti. Pak ale lituji stát a nemám námitky. !! No a újmy nebudeme muset řešit. Ostatně stát byl hlavní původce sázení smrku a je i dnes, tak ať si uplatní sám na sobě. Četl jste někdy univerzální zalesňovací projekty LČR? Komunismus mne dnes tíží jen praktikami tohoto státu, které i dnes považuje za běžné. Ale musím přiznat, že ani komunisté - nejsem fanda a jejich příznivce, nedokázali hodně hospodářských věcí v tomto státě, včetně lesů, tak dokonale zmršit. Ale to je na delší debatu...]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 09:29:27 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3460</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3457</link>
			<description><![CDATA[Opět blbost. Užívání lesa v omezením smyslu (sběr lesních plodů, klestu, šišek apod.) tady bylo už za tatíčka Masaryka. Za mimoprodukční funkci ti nikdo platit nikdy nebude, protože jde o silně jednostranný požadavek. Abys ho dostal proplacený, musel bys nejdřív proplatit ty tomu "státu" nebo jak to nazveme, újmu, kterou naopak ty děláš tím, že např. pěstuješ boreální dřeviny, které ničí půdu, rozvrací ekosystém, vyžadují zvýšené náklady na obnovu (kůrovcové kalamity) apod. Pokud za tebe bude ve tvém lese platit stát položky, které uvádíš, bude mít tentýž stát i právo přivlastnit si zisk, který potom z lese vznikne. Pokud to nechápeš, tak v tom komunismu vězíš až po uši právě a pouze jenom ty.]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 12 Jul 2019 09:08:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3457</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3454</link>
			<description><![CDATA[Zdarma ale jen jako přežitek komunisnu, převedený do dnešní "demokracie". Dříve to bylo jinak. Nemám problém s mimoprodukční funkcí, ale za peníze!! Nebo za mne stát bude platit daň z nemovitosti, platit plně zalesnění, výchovy a td., a škody v lesích a to ve stoprocentní výši. NĚKDE SE NA TO VZÍT MUSÍ? I vaše lesní, ale i boreální dřeviny vyžadují péči, výsadbu a ochranu...věříte?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 17:14:39 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3454</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3453</link>
			<description><![CDATA[Zdarma ale jen jako přežitek komunisnu, převedený do dnešní "demokracie". Dříve to bylo jinak. Nemám problém s mimoprodukční funkcí, ale za peníze!! Nebo za mne stát bude platit daň z nemovitosti, platit plně zalesnění, výchovy a td., a škody v lesích a to ve stoprocentní výši. NĚKDE SE NA TO VZÍT MUSÍ? I vaše "lesní", i boreální dřeviny vyžadují péči, výsadbu a ochranu...věříte?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 16:58:24 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3453</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3450</link>
			<description><![CDATA[Pomoc lesu? Jistě, ale muselo by jít o LES, nikoliv o plantáž boreálních dřevin! V tom máte vy hoši tak trošku hokej, že? Všichni vám ubližují, nikdo vás nechápe, ale buď rád, protože kdyby vám přišel účet za újmy, které jste zničenou půdou, zlikvidovanou biodiverzitou, povodněmi a dalšími vašimi plantážnickými specialitami napáchali, nestačilo by vám na jeho zaplacení ani pět životů.]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 15:26:51 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3450</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3449</link>
			<description><![CDATA[Obecné užívání lesa je v naší zemi zdarma a těžko prosadíš jeho zpoplatnění. Společenská poptávka je dnes po mimoprodukčních fcích lesa, ne po té vaší "dřevní hmotě"z plantáží, kterou už dneska skoro nikdo nechce ani pod cenou. Co tam máš dál, staříku?]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 15:24:02 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3449</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3448</link>
			<description><![CDATA[Co to žvástáš, bergfreunde? KDY bylo naše lesnictví nejlepší v Evropě, podle jakých kritérií a KDO to hodnotil? Nešlo spíš jen o vlhký sen a zbožné přání vás plantážníků? Čím se to měřilo? Objemem "vyprodukované" smrkové kulatiny za obmýtí z hektaru plantáže po její periodické přeměně na měsíční krajinu? Současné lesnictví je v totálním háji, z tebou zmiňované rovnice zůstalo už jen to "má dáti", lesy nezadrží vodu, protože po jehličí v plantáži všechna steče do vodotečí, prosvětlené jsou proto, že dnes je už dávno skoro všude rozlezlý lýkožrout severský a v těch mezerách se uchytí akorát bez nebo měkké dřeviny, protože všechno ostatní, co tam dřív rostlo, nemá odkud nalétnout, poněvadž jste vysápali, co jste mohli. Spárkatá je přemnožená, ale kromě toho taky v té měsíční krajině nemá co žrát (suché jehličí jí moc nešmakuje), takže to pro sichr svádíte na dotovaná pole s řepkou. Průmysl už dávno žádným průšvihem není, exhalace třeba SO2 poklesly oproti 80.létům o víc než 90%, dusík z aut rostlinám pravda až zas tak nevadí, takže za **vulgarismus**a jsi tady pouze ty (i když tady v tom plantážním skanzenu asi ne, to máš asi pravdu - kromě mě to už ostatní s vámi dávno vzdali).]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 15:21:53 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3448</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3446</link>
			<description><![CDATA[Pane Pelíšku, specielně pro vás, pokud sledujete mé příspěvky na tomto serveru, už jste jistě poznal, že nejsem podporovatel dotací, ale silně podporuji a vlastně chci, aby do lesa šel zákonem stanovený nárok za společenskou újmu, která je mu dnes v notné míře dodávána. Dotace je jen předpoklad pokřivení a specializace na určitý okruh lidí. Zrovinka tak požaduji zákonný plošný nárok na pomoc lesu jako zdroji pro lidstvo a krajinu nepostradatelných funkcí. Ovšem na to se tady kašle a velikostí těchto oprávněných nároků se každý bojí ! Ostatně dotace se mění, vykládají různě a rozkrádají, či zneužívají. Oproti tomu zákonný nárok je nezpochybnitelný a jasný. A v tom je ten zakopaný pes !!! Nikdo se jen tak nepřiživí :-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 13:05:25 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3446</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3445</link>
			<description><![CDATA[Ano, do lesů by se mělo sypat a ne dotacemi ale zákonným nárokem a to za obecné užívání lesa , za produkci biomasy, za produkci kyslíku, za mírnění účinků škodlivých látek a mám pokračovat, TEN SEZNAM SPOLEČENSKÉ OBJEDNÁVKY A NÁROKŮ JE PRAKTICKY BEZEDNÝ. KDE JE PANE VĚTŠÍ SPOLEČENSKÁ POPTÁVKA!!! VÍTE O TAKOVÉM ODVĚTVÍ!!! A ZEjMÉNA, KDE CELOSPOLEČENSKÁ POPTÁVKA FUNGUJE CELOROČNĚ jako v lesích !!! RÁD BYCH OD VÁS SLYŠEL ODPOVĚĎ ??]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 12:34:03 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3445</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bergfreund napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3442</link>
			<description><![CDATA[Pelíšku..to jsou jen kecy v kleci....je třeba si uvědomit, že naše lesnictví bylo nejlepší v Evropě, i Němci se od nás učili, ale že jsou klimatické změny,a ted jsou zde i ekonomické tlaky..současné lesnictví je postaveno na má dati - dal...velký prohřešek jsou harvestory, které jsou např v Německu v minimu..lesy jsou již od prvního zásahu enormně prosvětlené, nestabilní, vysýchavé,nezadrží vodu,poškozené více než jeleny a další spárkatou zvěří...jestě kolem roku 1995 se chodilo do prořezávek a probírek 2x za decenium..ten les se pak měl čas zastabilizovat během 2-3 let,,po nynějším drancování harvestrem mu to trvá 10 let..a stačí bouřka,vitr a je malér, další věc jsou chemičky,prumysl a podmínky v horských hraničních lesích v ČR a SRN - SRN má jiné klima,jen např.Bav les...pokud zde chcete publikovat tyto své názory, tak budete za hlupáka...Lesu zdar....]]></description>
			<dc:creator>bergfreund</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 11:12:44 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3442</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3441</link>
			<description><![CDATA[Poděkujte těm svým kamarádům, německým lesníkům! Nařvaným fořtům se zbytky jídla v mohutných plnovousech, ve slušivých zelených oblečcích, od kterých jste se 200 let učili, jak prznit přírodu. Ovšem Němci se svým dauerwaldem už to dnes chápou, českého "standardního lesníka" toto prozření teprve čeká. Tak hodně štěstí při probíhající ztrátě iluzí a marném klečení v žádostech o dotace. Kolik miliard korunových mincí se vejde do bezedné studny? Správná odpověď - nekonečné množství!]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Jul 2019 10:26:41 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/krkonose-a-extremni-sucho-v-cesku-ct-24#comment-3441</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
