<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Co přinese novela lesního zákona (ČT 24)</title>
		<description>Diskutujte Co přinese novela lesního zákona (ČT 24)</description>
		<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24</link>
		<lastBuildDate>Tue, 21 Apr 2026 02:55:07 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_content/39557" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3836</link>
			<description><![CDATA[Chtěl bych tu poděkovat zejména panu Červenkovi z ČMMJ za to, že si na nic nehraje, nemlží a za otevřené vyjevení jejich postojů, zájmů a úmyslů. Snižování stavů zvěře, resp. snaha o jejich přizpůsobení lesním porostům a zlepšení jejich stavu mezi nimi zcela zjevně není. Spíš vyplnit normované stavy, redukci zvěře považují za "vybíjení," úkolem myslivosti je respektování zvěře a odstraňování slabých kusů...]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 19 Sep 2019 08:49:25 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3836</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3830</link>
			<description><![CDATA[Co si to dovolujete, Schutzmeisteře? To nevíte, že les roste pouze díky lesníkům a že bez dotací nikdy žádný les nebude? Že můžete LH postavit na jakémkoliv exotovi, a když Vám pak ten exot půjde do háje, svedete to na "zanedbání péče"? Že moderní český lesník, kterého nám závidí celý svět, se výnosové dřeviny nevzdá ani s pistolí u hlavy? No, máte se ještě hodně co učit! A to u všech pěti nebo šesti zbývajících moderních českých lesníků, kteří na tomto webu zbyli a vzájemně si plusují své příspěvky.]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 17 Sep 2019 15:10:33 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3830</guid>
		</item>
		<item>
			<title>bergfreund napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3825</link>
			<description><![CDATA[Lesu zdar...jak v mnohém nesouhlasím s děkanem Turčánym, tak v těch ekonomických pohledech ano...kdysi jsem přivedl jako hajný do lesa 5 chlapů + kočího či traktor a dělalo se....pak za akciovek jsme 1 dělníka zaváděli 2-3 THP..a on na nás musel vydělat a ještě živit sebe...pak úděsné smlouvy, kde ještě nezaschlo razítko a už byl dodatek a pak dodatek k dodatku...a vždy cena dřeva dolů a pěsteb činnost nahoru...pokud se hospodaří s lesem, tak tj dlouhodobé..a výdělek má 3-4 generace...a dnes tito novodobí majitelé/ soukrpmníci/ vytěží dřevo,prodají,zužitk ují jinak a jaksi jim nezustane na následnou obnovu,,tato povinnost se jich najednou netýká...a státní správa nekoná...a novodobé akciovky..to jsou jen chlapci,kteří se vrhli na divoký byznys a bohužel v dnešní době jsou vlastníci lesu,kteří nemají vlastní zdroje/ pracovníky v děl.profesích/ tak jsou de facto jejich rukojmím..chcete zpracovat kurovce,kalamitu..re spektujte naší cenu a podmínky...jinak nic...ale to je stejné se zemědělstvím...mají to v nájmu a tak z toho jen berou a zisk...a co po nich zustane??? a skutečný vlastník ani neví, co se s jeho majetkem děje..bohužel...a lesní personál..tj už jen zaměstanci...ti neslouží...ti pracují od po do pa 6-14hod...a při současných rozlohách a OLH tj šílené...a všichni chtějí jen zisk...a rychlí nárůst....má dáti - dal.............]]></description>
			<dc:creator>bergfreund</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 16 Sep 2019 14:05:16 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3825</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3820</link>
			<description><![CDATA[Jistě, nejde. Je to jen o zamyšlení. Když se podíváte na video, není rozdíl tak patrný. Samozřejmě mimo dagleskové oblasti. Smrk jak na Šumavě, kdybych neviděl název, je to jak na Modravě před 20 lety, borovice jak v polabí. https://www.youtube.com/watch?v=_vWzpFVnIMY Převážná rozloha jehličnaté lesy. Vlastnická struktura jako u nás - 60% stát, něco obce, velcí a malý soukromníci a místo církví rudoši / Vinetou a spol. / Pilařský závod jak v Chanovicích. Jsou tam vidět i polomy a kůrovci. Obdobná správa lesů. Dva roky na zalesnění. Rozdíl je na první pohled v péči. O tom žádná. Ale asi to funguje, ne ? Protože největší příjem této zemičky je ze dřeva.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 15 Sep 2019 12:27:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3820</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3817</link>
			<description><![CDATA[Jistě, ale srovnávat Oregon s ČR …. nejde.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 15 Sep 2019 07:43:24 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3817</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3816</link>
			<description><![CDATA[Ty odkazy na Prosilva či univerzitní úvahy o těžbě v Oregonu otevřete tak, že je označíte myší, dáte kopírovat, ťuknete na vyhledávač a dáte vložit a enter. V Googlu je můžete i snadno přeložit, ale videa jsou natolik srozumitelná, že i bez komentáře je lze pochopit. Jinak mluvíme jeden o holinkách a druhý o hodinkách. V tom Oregonu / mekka světového lesnictví - desateinásobný cca etát jako v ČR / kupříkladu těží státní lesy jen cca 10% přírůstu, jednak z důvodu ochrany zdrojů a jednak protože by jinak snižovali cenu dřeva pro malé vlastníky - na těžbě závislé. Srovnejte přístup s LČR. Mají tam ještě o mnoho více pažravé zvěře jak zde / kupříkladu losy / a po oplocence není vidu. Zato jsou zákonem chráněné hnízdní stromy - těžba je povolena až v uctivé vzdálenosti. U nás - a tím myslím, odkud jsem, myslivci sice nemají pod kontrolou divočáky, zato pravidelně a systematicky střílí káňata a krkavce / máme tu pásmo bez křivých zobáků /.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 14 Sep 2019 12:10:12 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3816</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3811</link>
			<description><![CDATA[Ano u velkých hráčů, kteří mají les pouze pro dotace a spekulaci a mají od "našeho státu" tu možnost !!!! Ne každý vlastník lesa je ale spekulant a zejména ti malý hospodařící s úctou a pracovitou skromností. Ostatně jiné jim při dnešních pravidlech nezbývá. No a pak jsou tu ekonomicky uvažující podnikavci...pravděp odobně vám podobní. Bohužel proti nim zbrojím a budu zbrojit.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:56:46 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3811</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3810</link>
			<description><![CDATA[Ano u velkých hráčů, kteří mají les pouze pro dotace a spekulaci a mají od státu možnosti !!!! Ne každý vlastník lesa je ale spekulant a zejména ti malý hospodařící s úctou a pracovitou skromností. Ostatně jiné jim při dnešních pravidlech nezbývá. No a pak jsou tu ekonomicky uvažující podnikavci...pravděp odobně vám podobní. Bohužel proti nim zbrojím a budu zbrojit.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:51:57 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3810</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3809</link>
			<description><![CDATA[Bohužel pouze z hlediska lesa v malém časovém horizontu .... V zemědělství už nám to ukazuje stav půd a jejich potenciál a netrvalo to ani dlouho z hlediska půdotvorby a vzniku ornice.]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:48:01 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3809</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3808</link>
			<description><![CDATA[Není to tak vážený pane, vydělá, kdo dosáhne na dotace - většinou vlastník od 50 , ale i 100 ha lesa a pak ten kdo rabuje. Udělejte si laskavě sčot přínosu vlastníka do lesa, včetně všech rizik a škod zvěří v dnešním specielním pojetí, kdy je skoro veškerá spárkatá vysazována či udržována myslivci ve všech polohách a i tam kde nikdy nebyla a budete sotva v plusu. Pěstoval jste někdy dlohodobě vlastní les a v jakých podmínkách? Ani to dřevo všude neroste samo.... a pak jsou tu požitky státu v daních a podmínkách ..... Umíte počítat? Tak to zkuste... vřele doporučuji. Nevycházejte ze stavu jak za Marie Terezie, doba se již změnila...to jste si doufám všiml?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:46:16 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3808</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3807</link>
			<description><![CDATA[A praktikuje se to i ve velkém u největších hráčů na trhu s kulatinou - takže to nebude úplně neziskové. https://www.youtube.com/watch?v=GGO553JEME8]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:42:47 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3807</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3806</link>
			<description><![CDATA[[quote name="Starý" tvrdí se, že vlastník nemá vydělávat. /quote] Ono ale, pokud není kalamita, lze obojí - dobře vydělávat a mít plně funkční les. https://www.prosilva.org/close-to-nature-forestry/pro-silva-principles/production/ To nejsou žádné čáry - funguje české " dřevo roste na dřevu ".]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 12:34:59 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3806</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3804</link>
			<description><![CDATA[Nejen lesy vede náš "prozíravý" stát do pekel. Nová doba nové věci a vize ….?? Bez lesníků by lesy nebyly v podobě jako před cca 20 a 200 lety, dnešní stav je výsledkem "nového" společenského ponětí a tak nám to postupně ukazuje kam to vede - uvidíme. Podstatné je že daně na les se zvyšují, povinnosti vlastníkům přibívají a naopak, tvrdí se, že vlastník nemá vydělávat. Zkuste někdo nezaplatit daň nebo nesplnit zákonnou povinnost. Ta rovnice nemá úměrný výsledek a rád bych viděl kohokoli "chytrého a prozíravého" kdo by podle této rovnice spravoval svůj majetek???? Odpoví mi na o někdo chytřejší???]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 13 Sep 2019 05:53:22 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3804</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zanig napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3803</link>
			<description><![CDATA[Jenže tu jde o přežitý pohled - ten les, pokud by ho člověk neničil, bude plnit své funkce bez nutnosti dotací... atd atd.. - opravdu, možná člověk nemá profit z prodaného dřeva, ale jen díky tomu " ničení " si má například jak utřít zadek, já nevim jak vy, ale když mě to v lese chytne tak tam bidet nemám.. btw asi byste si měl osvěžit funkce lesa a to za co tady bojujem. Tady si prostě asi nikdo dostatečně neuvědomuje do jakého **vulgarismus**u se tady ženeme, no až na to přijdete snad nebude pozdě. Ministerská konference o ochraně evropských lesů v Lisabonu v roce 1998 vyčlenila funkce, jimiž les přispívá k trvale udržitelnému rozvoji společnosti, na funkce: ekologické (ochrana globálního a lokálního životního prostředí celosvětový oběh uhlíku a vody, protierozní ochrana půdy, ochrana vodních zdrojů, ochrana krajiny před živelními katastrofami, ochrana přírody ap.), ekonomické (obnovitelný přírodní zdroj mnohostranně využitelné dřevní suroviny a dalších lesních produktů, zdroj zaměstnání a příjmů ve venkovských oblastech), sociální a kulturní (uchování krajiny a kulturního dědictví, rekreační funkce ap.). Produkční a mimoprodukční funkce lesa.[2] Zdroj: https://www.mezistromy.cz/ekosystem-lesa/funkce-lesa/odborny]]></description>
			<dc:creator>Zanig</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 21:40:14 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3803</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zanig napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3802</link>
			<description><![CDATA[Na hnědém uhlí řádí "ropák bahnomilný".. https://www.youtube.com/watch?v=5OIr7ABvhIc]]></description>
			<dc:creator>Zanig</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 21:25:18 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3802</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3801</link>
			<description><![CDATA[Souhlas :-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 14:33:16 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3801</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3800</link>
			<description><![CDATA[[quote name="Starý Uniká mi něco? . Levné potraviny ? "Chléb a hry" je základní teze pro udržení se u moci. To nemá nic společného s pozemky. Většině lidí jsou lesy ukradené, jsou daleko od poslední stanice metra nebo dveří výčepu. To je realita.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 13:57:56 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3800</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3799</link>
			<description><![CDATA[a kdo má dnes profit z polí? Tam směřují dotace na vše a kolik si z nich mohu jako veřejnost odnést? Jak se zlepšila struktura dotovaného zemědělského půdního fondu??? Uniká mi něco? Jak pečuje celoročně zemědělec o celoroční společenské požitky? A to nesrovnávám s dotacemi na motocyklismus do komunikací a dalšího, vše kdyby to člověk neničil, tak bude stále jak nové... a to na to vybíráme ještě zvláštní daně a poplatky, což nikomu nevadí. Kolik národního bohatství je ochuzeno o podporu ve prospěch těchto akcí, kolik půdy ubude kvůli stavbám, komunikacím a pod? Kolik hmyzu zmizí po těžbě dřevní hmoty, vyjma pár druhů kůrovců, kteří letí jinam.... srovnejte s dnešní mrtvou zemědělskou půdou? A lesníci, ti ať si poradí sami... skvělé. Tak jim nenařizujme zákony povinnosti a daně a nějak to dopadne.... Ohledně dolů, tuším, že jde o nerostné bohatství a má je plně v kompetenci stát, který vše bohatě dotuje z peněz všech a tedy i daní z lesů !!! Daní z obchodu se dřevem, daní ze všeho co s lesy souvisí...]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 12:47:11 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3799</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3797</link>
			<description><![CDATA[V tom rozhovoru ale ta otázka neřešila nějakou aktuální, časově omezenou sanaci problémů s počasím. Pan Turčány předkládá otázku, zda je správné, aby vlastník měl příjem toliko z dřevní hmoty, když pečuje o všeobecné společenské požitky. Jenže tu jde o přežitý pohled - ten les, pokud by ho člověk neničil, bude plnit své funkce bez nutnosti dotací. Naopak je to tak, že člověk - majitel - toto národní bohatství vydrancuje a má z něho profit. Nikoli společnost, protože těžbou nezmizí jen dřevo, ale i vše živé, co v lese bylo. Tedy moderní pohled na les by měl být takový - pokud někomu společnost - prostřednictvím lesního zákona - povolí tohle národní bohatství vydrancovat, měl by to draze zaplatit a sám by měl nést břemeno rekonstrukčních nákladů. Protože profit za dřevo má jen jednotlivec, ale o to vše s lesem spojené, přichází celá společnost. A je naprosto mimo mísu proč by měli lidé kteří ze dřeva nemají profit, přispívat na jeho zisky. Kdyby to tak bylo, pak by na "kalamitu" jako je dnes, bylo z čeho brát. A kalamita by nemusela být taková, protože by se jinak hodnotila ekonomika těžby / se všemi důsledky - ne jako dnes, jen jako prostředek rychlého zisku./. Protože při tomhle pohledu je jasné, že mnoho porostů prostě nikdy nemůže být trvale ziskové a drancování se nikdy nevyplatí. Přesto netěžené porosty ty ekologické požitky budou plnit.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 12 Sep 2019 11:38:40 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3797</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3795</link>
			<description><![CDATA[Úsměvné...který že škůdce řádí na uhlí a navyšuje náklady nad únosnou mez, které již nejdou komukoli napočítat a naúčtovat? A který škůdce nám zničil kdy hnědouhelné doly, či jim podobné na dalších minimálně sto let?]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 11 Sep 2019 16:30:29 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3795</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3794</link>
			<description><![CDATA[Pár hlášek tu je úsměvných. O ekonomickém problému - p. Turčány - majitelé lesa mají profit jen z prodeje dřeva : to je, jako by si Severočeské doly stěžovali, že dostávají zaplaceno jen za uhlí. Co musí přemístit hlíny a odčerpat vody, tvoří novou krajinu a rekreační jezera - a tumáš čerte kropáč - peníze jdou jen za uhlí. Ne ? A nevím, jestli zemědělci dostávají dotace na pěstování kukuřice - za kyslík a za bioplyn..... Za horské louky dotace jsou, ale to za rezervace taky, ne ? A nižší daň z pozemku dle bonity, nebo ne ? A o znevýhodnění LČR kdyby nedostali platby za spravované rezervací - p. Krchov - ale LČR nejsou majitel, nebo ano ? Je to jen servisní státní organizace pro lesní pozemky, může jim být čerta do toho, kolik mají zisku, ne ?]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 11 Sep 2019 11:37:28 +0200</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/co-prinese-novela-lesniho-zakona-ct-24#comment-3794</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
