<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Martan: o Šumavě a Boubínu v ČT konečně bez ideologie (Komunita pro duchovní rozvoj, o. p. s.)</title>
		<description>Diskutujte Martan: o Šumavě a Boubínu v ČT konečně bez ideologie (Komunita pro duchovní rozvoj, o. p. s.)</description>
		<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s</link>
		<lastBuildDate>Fri, 17 Apr 2026 18:28:26 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://www.testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_content/43634" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Starý napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5410</link>
			<description><![CDATA[Pane Lakatoš, popisujete běžný problém, ale nelze ani p. Cvonzupodcenit, jelikož v některých místech se děje to co říkáte, ale na Šumavě jde i o to, že za obrovské peníze nás všech - daňových poplatníků se investuje, ale do čeho....? Když opět bez přičinění odpovědných zde znovu roste SM a peníze, ty se míjí účinkem a nejsou to malé částky. Dnes už by za roky NP zde měli, tak jak říkáte šumět jedlové lesy a kde je ta realita? No a tu zde definuje p. Cvonza. Řekl bych, že každý máte svůj díl pravdy na jistých částech, ale celek se řítí jinam....a tak vám oběma fandím:-)]]></description>
			<dc:creator>Starý</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 08 Jan 2021 12:42:20 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5410</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lakatoš napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5409</link>
			<description><![CDATA[Pane cvonzo, jako dozajista každý lesník s Vámi souhlasím, že potřebujeme zdravý a tedy zelený les. Obávám se jen, že Vaše a mé představy, jak takového lesa dosáhnout, se rozcházejí. Právě před pár dny jsem procházel smrkové kultury, kde jsme v roce 1995 těžili brouka, bylo toho tehdy skoro osm hektarů. Nesehnali jsme tehdy osázení než smrk a trochu jedle, tak se tam udělala jedna jd oplocenka, spálil klest a všechno šlo jinak do sm. Únor vytěženo, duben osázeno. Stanoviště střední poloha, typologicky svěží buk. Dnes tam ta jedle hezky roste, odplocovali jsme 2006, ale smrk je bída. Zase to žere brouk, už jsme dali třetinu pryč a zbytek půjde brzo také, po 20 letech. Žloutlo to už jako desetileté, brouk to dorazil. Smrk se nedostal kořeny do hloubky a také bylo sucho. Jak vyčerpal surový humus, začalo to s ním jít z kopce. Nechali jsme i analyzovat půdu, má to pH 3,5, hořčík ani třetinu toho, co tam má být, dusík jen kyselý. Je to jedový koktejl a ne půda, přitom máme historické knihy, že tam za před 150 lety těžili tříkubíkové buky a museli vysekávat nálet, když to chtěla vrchnost převést na smrk. Takže o čem píšu, udělaly dvě generace smrku, pane cvonzo a to nejsme nikde na rašelině. A srážky máme taky nadprůměrné, roční průměr 800 mm i více. Chci říct, že tak, jak se to dělalo doposud, už pracovat nemůžeme, jestli chceme opravdu i do budoucna ten zelený a živý les. Teplota zřejmě dále poroste, ale i půdy po smrku jsou jalové, pár let vyprahlé, pak trochu zaprší a z čeho mohly růst stromky, se smyje. Nemá to jiné řešení, podle mého názoru, než radikální ústup od holosečí, radikální změnu druhové skladby, ten Dauerwald, jak razí Němci. Rozepsal bych se více, omlouvám se, pracovní povinnosti mi nedovolí. Jak jsem psal o tom hnutí DUHA. Všichni kolegové si to zdaleka neuvědomují, ale pokud nezačneme my lesníci pracovat úplně jinak, tak se stáváme, nechtěně a proti své vůli, jejich hlavními a nezamýšlenými spojenci. Pasečné hospodaření je to, co zničilo většinu jedle a co zničí i dnešní lesnictví, neprovedeme-li změnu. Nebude nám nasloucháno, bude nasloucháno jiným. Uvědomme si, že holiny do středoevropského lesa nepatří, jsou jen naším výmyslem, abychom zvýšili své zisky, ale i to jen krátkodobě. V třetím obmýtí jsme s holinami už v čisté ztrátě, i na živných či svěžích stanovištích. Zvěř pak dílo zkázy dokoná. Lesu zdar]]></description>
			<dc:creator>Lakatoš</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 07 Jan 2021 11:58:48 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5409</guid>
		</item>
		<item>
			<title>cvonza napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5406</link>
			<description><![CDATA[Potřebujeme les -vodu , stín a dobré klima ,,NE rozpálenou suchou holinu a hlavně bez Arogance vzhůru za zdr selskym rozumem = v lese je les nebo má býti.]]></description>
			<dc:creator>cvonza</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 06 Jan 2021 10:24:59 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5406</guid>
		</item>
		<item>
			<title>cvonza napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5405</link>
			<description><![CDATA[ŠUMAVA - je vítězství lidské arogance , ztráta zdraveho rozumu ,bez ohledu na les , zásobu vody a klima . VŠE nej do nového roku ,, at vítězí zdravý rozum , NE arogance .]]></description>
			<dc:creator>cvonza</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 06 Jan 2021 10:17:25 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5405</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Přemek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5397</link>
			<description><![CDATA[7 miliard, s kterými hospodaří ČT, platíme všichni formou poplatku(daně)a na ně jsou napojené různé skupiny spřízněných,kontrola účetnictví je tedy zcela normální věc.Nebo Vám přijde normální poskytovat ke kontrole faktury a smlouvy se začerněnými údaji,což vedení ČT normálně provádí a prováděla?Zjistěte si trochu fakta,než budete psát podobné nesmysly.Jste stejně objektivní jako ČT..]]></description>
			<dc:creator>Přemek</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 30 Dec 2020 11:28:15 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5397</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5395</link>
			<description><![CDATA[Co to plácáte?]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 29 Dec 2020 20:35:43 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5395</guid>
		</item>
		<item>
			<title>lesmistr napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5392</link>
			<description><![CDATA[Slečna Lipovská byla do Rady ČT navržená Českou biskupskou konferencí. A biskupové už se chytají za hlavu, co za ženu tam poslali. To je tak, když to hradní mluvčí nakukal při modlitbě ve Sv. Vítu panu kardinálovi. Ovšem nic proti tomu. Byla navržena, schválena a pracuje podle nařízení své šéfové.]]></description>
			<dc:creator>lesmistr</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 23 Dec 2020 11:59:42 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5392</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5370</link>
			<description><![CDATA[Nechci někomu za každou cenu dělat advokáta, ale nedá mi to. Nevšiml jsem si, že by někdo v jádrových zónách v 7.-8. LVS nenáviděl smrk, to je přece úplný nesmysl a nic jiného než univerzální nálepka na ochranáře, kteří tak otravně brojí proti smrkovým kulturám v nižších polohách. Možná úplný laik a diletant, vkládat tohle do úst NP je mediálně vděčné, ale úplně zcestné. S těmi harvestory to je také vtipné, zavzpomínejte když se tu HW technologie rozjížděla a prosazovala, kolik jsme toho vyslechli o měrném tlaku na jednotku plochy půdy, a od koho. Zas bude pravda někde uprostřed, já myslím že spíš záleží na terénu a na operátorovi, jak to pak vypadá. Kolik koní zpracovává kalamitu jinde? Na jednu stranu požadavek na plné vytěžení veškerého dříví, na druhou aby vše tahali koně. Ale zas jenom v NP, jasně :) NP, který žije z těžby dřeva, je příspěvková organizace. Domnívám se, že je to docela dobrá věc, když si na sebe musí aspoň částečně vydělat hospodařením na svěřených pozemcích sami, když už máme ty zóny, kde se úmyslně hospodařit a někam to směřovat má. Nebo by bylo lepší celou organizaci zatáhnout jen z daní? To jen nejskalnější Duha a jim podobní by většinu plochy nechala z ideologických důvodů samovolnému vývoji (z ekonomického pohledu "ladem"), bez ohledu na stav porostů, následky či ekonomiku. Berme to s rozumem. Plísně, louky atd. celkem souhlasím, ale s tím houmlesákem bych to zas tak nehrotil, aspoň si na nic nehraje. Máme v ČR na mnohem vlivnějších místech podstatně větší všiváky, ano vypadají upraveně a vystupují většinou uhlazeně (když jim v zápalu emocí něco neujede). Ono je líp poslouchat co říkají, a hlavně jak za nás rozhodují a jakým směrem se to všechno posouvá. Víte ono i třeba to s těmi "úmyslně rozvrácenými" porosty bylo trochu složitější a mělo to delší vývoj ještě před 90. lety.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 27 Nov 2020 08:44:46 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5370</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lakatoš napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5369</link>
			<description><![CDATA[Za sebe mohu říci, že se neztotožnuji ani s přístupem Duhy, ani se skupinou kolem pana Martana. Duha mě kontaktovala, že se zajímá o lidi se zkušenostmi z pěstování lesa blízkého přírodě. Předal jsem jí řadu informací, tyto byly použity a některé z nich po částečném překroucení prezentovány jako jejich vlastní. Poté byla komunikace Duhou zredukována na žádosti o zasílání finančních příspěvků. Pan Skalík, vedoucí lesního programu hnutí, je spíše kariérním manažerem, který lesnické problematice nerozumí a používá ji především jako výtah ke své další kariéře. Hnutí sdružené kolem pana Martana jde o udržení lesnictví v podobě, jakou jsme znali v sedmdesátých letech. Velké lány smrku ve věkových třídách, odbyt lesních školek orientovaných na smrk, zachování a prosperita takto navázaných pil, i lesnický výzkum podporovaný tímto směrem. Zase ničení dalších zbytků bučin i s nálety, opět všude možně převažující výsadba smrku s modřínem, jak trefně psal tuším kolega rys, to vše pod heslem zachování zaměstnanosti, tradic. O jedli nemluvě. Myšlenka bezplatných povinných brigád je až nebezpečná, přece i za socialismu jsme jako mladí na chmelu dostávali zaplaceno, a ne špatně, odpovídalo to v přepočtu skoro průměrnému platu. Tímto mladým lesy zprotivíme a to doufám nechceme. Chtěl bych také říci, že toto umělé vykopávání příkopů nikomu nepomáhá, necítím lesnictví rozpolcené na černou a bílou, dobrou a zlou stranu, jak prezentují Skalík nebo Martan. Kdo potřebuje oponenta jen někam přiřadit a tím zesměšnit, ukazuje, že sám nemá co říci. Potřebujeme zanícené nadšence, kteří naslouchají argumentům kohokoliv, jsou-li rozumnými a prospějí-li lesu, ne podle toho, z jakého hnutí či strany je jejich nositel. Potřebujeme-li už soudit nositele myšlenek, pak podle díla, jež za nimi stojí.]]></description>
			<dc:creator>Lakatoš</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 27 Nov 2020 07:30:25 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5369</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Přemek napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5368</link>
			<description><![CDATA[Film "Zelené plíce" stojí za shlédnutí,tam se v plné nahotě ukázal její ředitel,který vypadá jak houmlesák,kde na kameru tvrdí,že na holině s pár suchými stromy je stejné mikroklima jako ve vzrostlém lese!A ve starším pořadu Nedej se,tvrdí jeho náměstek Kozel(zahradníkem),ž e harvestory jsou v NP lepší než koně,protože mají ostré podkovy a škodí více než harvestory,které se v NP prohánějí všude(hmotnost 20 a více tun)a zůstaví po nich totálně zničené porosty a linky s hlubokými kolejemi.Co je to za NP,který žije z těžby dřeva!Na druhé straně omezuje vstup turistům a cyklistům.Co tam se dělo a děje-převážení lapáků nákl.auty z jednotlivých správ na druhou,experimenty s postřikem plísní na brouka,výsledek nula,ponechání luk zarůst nál.dřevinami,pozděj i dotace na jejich odstranění(kvůli tetřívkovi)a jiné nesmysly,které nás stojí velké peníze a výsledkem jsou zbytečně(úmyslně) rozvrácené porosty nenáviděného smrku na obrovských plochách aby nám pak sdělil NP,že se zmlazuje ten nenáviděný smrk!]]></description>
			<dc:creator>Přemek</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 26 Nov 2020 15:01:04 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5368</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5367</link>
			<description><![CDATA[Když sleduji způsob hospodaření v krajině v naší zemi, nemám opravdu pocit, že by narušené vnímání krajiny jako živitelky a člověka jako někoho, kdo jí plundruje a likviduje, měly na svědomí nějaké eko-zelené pořady. Spíš politika příslušných rezortů, zastydlé postupy normalizačních kádrů a hlavně k.......y nastavené zemědělské dotace. Agro-"envi" to určitě. Kdo nechodí se zavřenýma očima a vidí ty kvanta řepky, do které se musí neustále něco stříkat a kukuřice do bioplynek, během pár dní posekané (nebo zmulčované) veškeré luční porosty kvůli termínům dotací nebo vyřezané každé křovíčko, protože ho jinak poskytovatel dotace uvidí na leteckém snímku a odečte příslušnou částku (ne, skutečně zemědělci nejde o produkci sena), nevidí ďábla za tím, kdo na to poukáže, ale zamyslí se, jestli to tak opravdu je to správné co chceme. Co se týká mediálního obrazu NP Šumava, ono to není zas tak černobílé. Myslím že v míře vytváření neustále přiživovaného mediálního a politického konfliktu si můžou duháči či pořad nedej se směle podat ruku právě s panem Martanem, Jirsou, a řadou dalších a žádný "generační problém" za tím není. Totalitně-ideologick á agitka celkem někdy na pořad Nedej se sedí, ale zdaleka ne jen na něj, zrovna články pana Martana jsou v poslední době v tomto oboru první liga.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 26 Nov 2020 09:00:03 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5367</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5366</link>
			<description><![CDATA[Revoluce v Čt09 nebude. Temné síly už kují pikle. A nejen proti paní Lipovské...]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 24 Nov 2020 19:30:31 +0100</pubDate>
			<guid>https://www.testnove.silvarium.net/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/martan-o-sumave-a-boubinu-v-ct-konecne-bez-ideologie-komunita-pro-duchovni-rozvoj-o-p-s#comment-5366</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
